Köpvillkor
Beställningar
Beställningar är bindande och du som kund är skyldig att betala din beställning.
Minsta ordersumma
Vi har ingen minsta ordersumma, alla beställningar är välkomna.
Priser
Priset som anges på denna webbplats vid inköpstillfället, är det som gäller. Priserna är styckpriser inklusive moms om inget annat anges. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.
Åldersgräns
Du vara 18 år för att få handla.
Lagring av personuppgifter
Läs mer
Betalning
Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.
Du betalar i efterskott per faktura. 14 dagars betaltid. Du måste vara över 18 år och får inte ha någon betalningsanmärkning för att använda faktura.
Saint-Gobain samarbetar med Klarna AB och det innebär att alla våra fakturor överlåts til Klarna AB.
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift enligt Klarnas gällande taxa (f.n 50 kr), samt dröjsmålsränta med 2% / månad samt gällande referensränta.
Vid fakturabetalning måste du uppge ditt personnummer och detta skickas då krypterat till Klarna allt för att ingen ska kunna komma åt dina personuppgifter.
Faktura beviljas enbart efter att kontroll gjorts hos Klarna att du inte har några betalningsanmärkningar eller tidigare obetalda krav från Klarna. Kontroll görs även att adressen du har uppgivit är din korrekta folkbokföringsadress för att kunna säkerställa din identitet. När du väljer att betala med faktura samtycker du till att de kontroller som behövs för köpet görs av Klarna. Genom att beställa mot faktura godkänner du att Klarna AB sänder dig information och marknadsföring avseende tjänsten ”fakturera mig!”
Finansiering via Klarna konto
Vi erbjuder i samarbete med Klarna AB att kunna dela upp betalningen. Du väljer varje månad hur mycket du vill betala av på ditt belopp (lägst 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet) och du kan alltid välja att betala av hela beloppet på en gång. Alla dina delbetalningsköp samlas på samma faktura. Betalning sker alltid den sista dagen i månaden, dvs du kan alltid betala efter att du har fått din lön. Första betalningen sker i slutet av nästa månad!
Ränta 19,50 %, aviavgift 29 kr/månad.
Kvitto/Orderbekräftelse
Den e-postbekräftelse du erhåller när du lägger din beställning gäller som kvitto. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och maila oss så skickar vi om bekräftelsen.
Garantier
Vi följer naturligtvis konsumentköplagen och lämnar minst ett års garanti på alla produkter.
Denna garanti gäller inte vid:
- Olyckshändelse efter det att du har fått varan
- Vanvård
- Onormal användning av varan
- Om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar.
Enligt konsumentköplagen kan du även alltid reklamera tillverknings fel på en vara upp till tre år efter köpet.
Fakturafrågor
Frågor om din faktura besvaras av vår fakturapartner Klarna på telefon 08- 120 120 10
Betalning
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.
En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.
Leveransvillkor
Fraktkostnader
Inom Sverige fri frakt. Övriga EU och Norge debiteras verklig frakt.
Leveranser
Sker via Postnord
Leveranstid
Förutsatt att din order enbart innehåller varor som finns i lager så bör du under normala förhållanden ha dem hos dig efter ca 3-7 arbetsdagar.
Outlösta försändelser
Beställning som är levererad och ej utlöst inom 14 dagar returneras till oss på din bekostnad. Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress. Vid paket som ej hämtats ut och går i retur till oss debiterar vi en avgift på 295 kronor, oavsett köpesumma, för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt.
Transportskadat gods
När du tar emot varan ska du alltid kontrollera att emballaget är helt. Syns skadan utvändigt bör du reklamera godset till distributören innan du tar emot försändelsen. Övriga skador på innehållet se avsnittet "Reklamationer" nedan.
Övrigt
Vi reserverar oss för slutförsäljning, eventuella skriv/text-fel
Alla varor förblir vår egendom tills full betalning erlagts.
Vid tvister kan du även kontakta EUs tvistlösningssida och få hjälp där.
Ångerrätt, reklamation, returer
Ångerrätt
Du har alltid full returrätt inom 14 dagar efter du mottagit dina varor, även om förpackningen öppnats. Dock ska varan återlämnas i välvårdat skick, görs inte detta kan du komma att debiteras för eventuell värdeminskning.
Vi erbjuder dig även utöver detta öppet köp i 30 dagar förutsatt att varan lämnas tilbaka i orginalförpackning som är oskadad. Varan får då inte ha använts.
Så snart vi mottagit din önskan om att använda ångerrätten och vi fått tillbaka varan eller ett bevis på att varan skickats spårbart, återbetalar vi inom 14 dagar tillbaka dina alla pengar inkl eventuella avgifter. Hör av dig till oss så hjälper vi självklart till med dina frågor.
Du får själv stå för frakten tillbaka till oss.
Medskickat i din retur måste finnas ditt namn och adress, och den måste skickas med en tjänst så att den kommer direkt till vårt lager och inte till ett utlämningsställle.
Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp – du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.
Avbeställning av order
Vi hanterar inga avbeställningar utan du får då använda din ångerrätt och återsända varan.
Byten
Tyvärr tillåter vi inga byten, enklast är att du returnerar dina varor och lägger en ny order i vår webbutik.
Returer
Kontakta oss om du behöver retunernera din vara.
Reklamation
Om någon vara är skadad när du öppnar paketet skall du göra en reklamation till oss, därefter ersätter vi dig på lämpligt sätt, antingen genom en ny likvärdig vara eller pengarna tillbaka. Vid reklamation kontakta oss via mail och ange att det gäller en reklamation i ämnesraden på mailet så hjälper vi dig med din reklamation. Skicka inga varor innan du varit i kontakt med oss och fått veta ur du ska gå till väga.
Vad gäller direkt synliga transportskador på din försändelse se avsnittet om "Leverans" ovan.
Konsumentköplagen / ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Men vänta inte med att påtala felet utan gör det på en gång. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer. Vid tvister kan du även kontakta EUs tvistlösningssida och få hjälp där.
Kontaktinformation
Norra Malmvägen 76
Telefon: +46 (0)708 555 160